KAP Fishing

Fisketeam från Nässjö i Småland. Spinnfiske efter gädda, vertikalfiske efter röding och gös, fisketips, fiskeresor mm

Träning inför Rügenresan

1 kommentar

Då teamkompisarna har mycket hockey med sönerna, hängde Mange från Skövde med på en tvådagars till Blekinge. Här skulle det bändas gädda och lite grabbgäng i stugan. Gött att känna på det lite inför resan till andra sidan Östersjön.

Vi var lite pessimistiska när vi såg väderprognosen. 10 m/s och regn båda dagarna, men det var ju bara att klä på sig.

Första dagen började vi grunt men fick bara ngr små. Sökte oss utåt, när vi kom till sista kobben innan öppet hav small det på min guldfärgade pigshad. En hygglig fisk på dryga 5 kg.

Kämpade oss till en 5 kg i skitvädret!

Ok, är dom fortfarande i ytterskärgården frågade man sig då? Vi satte kurs ut mot de yttersta öarna där vi haft bra fiske i sommar. Problemet var att vi inte kom ut förrän vid lunch och nu hade vi bara knappt 2 timmar kvar till skymning.

Det small direkt, fanns fisk överallt, de flesta var mellan 2-4 kg och superfeta. Riktigt roligt mängdfiske då huggen var brutala. Men tiden var tyvärr knapp, lite småförbannde och blöta drog vi oss hemåt stugan. Tänk om vi dratt direkt hit ut!

Små men så kul!!

50% Albino 😄😄😄

Pilsner och pizza var vi värda!

Hur tror ni tankarna gick dag 2? Naturligtvis åkte vi utomskärs direkt och efter 5 st på första stoppet, största på 4 kg så var humöret på topp. Detta är dagen!!

Sen hände ingenting och ingenting och ingenting😂😂😂, jo en havsöring hoppade jämte båten!

Efter 2 fisk på 3 timmar tog vi beslutet att lämna blåst och regn. Åkte in i viken där vi började igår, hade en timme innan vi skulle åka hem. I andra kastet small det på 80 cm djup. Jäklar vilket hugg, den simmar sen rakt emot mig, omöjligt att undvika slaklina, rakt under båten. En riktigt rolig fajt. En riktig fetis på knappt 90 cm. Fick sen fisk i var o varannat kast, sen dags o åka hem. Blir aldrig riktig klok på det här!!!

Snabbväxande feting, litet huvud!

Nu laddar vi för Rügen. 18 st grabbar åker i fyra dagar till de stora gäddornas mecka i Östersjön. Vi ska bo i ett hus och ha en tysk Mother som lagar mat till oss. Snacka om gubbdagis. Håll utkik här på bloggen, vi ska försöka blogga under resan.

På återhörande!

// Karvik

En tanke på “Träning inför Rügenresan

1. Låter helt klart som en liten drömresa 😉

Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )